Alūksnes Bērnu un jauniešu centra interešu izglītības programmu saraksts 2024./2025.m.g.
TAUTISKĀS DEJAS
ENKU-DRENKU

PEDAGOGI: Daiga Ozoliņa (29418595); Anastasija Asilgarajeva (22184915)
Vecums: 1.-12.kl.
Deja- tā ir emociju izteikšana kustībā. Dzīvesprieks. Grācija. Temperaments. Kaisle. Tā ļauj paust to, ko nevar izteikt ar vārdiem. Dejošana ir ne tikai sava talanta attīstīšana un iespēja uzstāties uz lielas, skaistas skatuves, bet arī bērnu un jauniešu veselībai tā nāk tikai par labu.
Pagājušajā gadā deju kolektīvs „ENKU-DRENKU” svinēja 25 gadu jubileju. Piedaloties dažādos pasākumos, festivālos, koncertos, skatēs un projektos, skolēni gūst jaunus draugus, jaunas zināšanas un iepazīst pasauli. Kolektīva dalībnieki gūst ievērojamus panākumus tautisko deju kolektīvu skatēs. Kolektīva darbība ir mērķtiecīgi vērsta uz kvalitatīvu māksliniecisko rezultātu- dalību Latvijas skolu un jaunatnes dziesmu un deju svētkos. „ ENKU- DRENKU” dejotāji ir no 4 gadiem līdz 12.klasei.
NODARBĪBU LAIKI
DEJA UN KUSTĪBA
MŪSDIENU DEJU STUDIJA “DEJO SAVAM PRIEKAM”

PEDAGOGI: Una Bite (26056867); Patrīcija Pomere
Dalībniekiem ir iespēja apgūt dažādus mūsdienu dejas stilus – hip-hop, disko, klasiskās un laikmetīgās dejas. Deju nodarbībās ietverti aerobikas, body sculpting un akrobātikas elementi. Dejojot mūsdienu deju studijā “Dejo savam priekam” tu attīstīsi stāju, plastiku, koordināciju, improvizāciju un skatuves mākslu.
Studijā būs iespēja izpausties, brīvi improvizēt ar dažādiem deju stiliem, tēliem un tehnikām. Bērniem un jauniešiem būs dota iespēja sevi pierādīt uz skatuves dažādos konkursos, koncertos. Tā būs lieliska iespēja rast prieku un harmoniju sevī caur deju un ritma pasauli, kā arī neatsverama pieredze.
Ja gribi dejot mūsdienu deju studijā „Dejo savam priekam” Tevi sagaida:
• Interesantas, atraktīvas nodarbības
• Neatlaidīgs darbs
• Saliedēts kolektīvs
• Radošas un trakas idejas
• Aktīva koncertdarbība
NODARBĪBU LAIKI
MŪSDIENU DEJA HIP-HOP.URBAN

PEDAGOGS: Nataļja Ņikuļina-Svile (+371 22435035)
Vecums: 1.-12.klase
Hip Hop pulciņā ir iespēja iemācīties kustēties vairākos Hip Hop kultūras deju stilos kā piemēram: HipHop, breaking, house dance, popping un locking.
Bez deju soļu apgūšanas, vēl papildus mācamies izjust savu ķermeni, tā kustību laikā un telpā.
Attīstām muzikalitāti, fizisko sagatavotību un pašapziņu.
Un tas viss jautrā un radošā gaisotnē.
NODARBĪBU LAIKI
KORIS UN MŪZIKAS KOLEKTĪVI
KORIS

PEDAGOGS: Ina Perevertailo (+371 29401602)
Vecums: 1.-12.klase
Grupas:
Koris 1.kl. un 2.-3.kl.
Zēnu koris 1.-3.kl.
Jauniešu koris 7.-12.kl.
Kora interešu izglītības programma ir integrēta izglītības programma, kas ietver vokālo iemaņu apguvi un attīstību, muzikālās dramaturģijas uztveres un tās radošās pielietošanas attīstību, kolektīvās muzicēšanas apguvi un kopsadarbības attīstību. Pirmo klašu audzēkņi kora programmā sākotnēji apgūst vienbalsīgas, bet vēlāk arī divbalsīgas dziedāšanas prasmes. Koncertprogrammas tiek veidotas tā, lai visi koristi kopā varētu dziedāt skolas un novada nozīmīgos svētkos un pasākumos.
NODARBĪBU LAIKI
DZIEDĀŠANAS STUDIJA “DZIEDI SAVAM PRIEKAM”

PEDAGOGS: Linda Berkule (+371 ….)
Vecums: 4.-7.klase
Interešu izglītības programma “Dziedi savam priekam” dod iespēju ikvienam Alūksnes novada bērnam mācīties dziedāt un gūt pieredzi, uzstājoties koncertos. Pulciņa dalībnieki apgūst dziedāšanas pamatus. Bērni ar priekšzināšanām dziedāšanā- pilnveido savas prasmes dziedāšanā, uzstāšanās kvalitāti, piedaloties konkursos un popularizējot Alūksnes novadu.
NODARBĪBU LAIKI
DŽAMBAS

PEDAGOGS: Mārcis Kalniņš (+371 27418518)
Vecums: 2.-12.klase
Āfrikāņu bungas jeb džamba ir mūzikas instruments, kas jau izsenis ticis spēlēts Āfrikā, taču pēdējos gados iegūst arvien lielāku popularitāti arī citviet pasaulē.
Džambas tiek gatavotas no vienlaidus koka bluķa, kas apstrādāts tiktāl, līdz ieguvis kausa formu. Šim „kausam” tiek izgrebts dobjš vidus un augšpusē pārvilkta mājlopu (visbiežāk – kazas) āda. Instruments tiek spēlēts ar kailām rokām.
Katram sitienam cits nosaukums un skaņa, tāpat kā katrai rokai savs pieskāriens. Spēlēt afrikāņu sitamos instrumentus var izmēģināt katrs, kam patīk ritms un kopības izjūta. Izmantojot dažādus piesitiena veidus uz atšķirīgām membrānas (pārvilktās ādas) daļām, uz džambas ir iespējams izspēlēt skaņas pat oktāvas apjomā. Nereti džambas pavadījumā tiek dejotas āfrikāņu dejas – dzīvas, ritmiskas, brīvas. Iestudētu deju soļu vietā dejotāji ļaujas improvizācijai un ķermeņa kustību brīvībai.
NODARBĪBU LAIKI
UKULELES SPĒLE

PEDAGOGS: Diāna Lozko (+371 28653322)
Vecums: 2.-12.klase
Ukulele, lai gan pēc skata atgādina spēļu instrumentu, ir nopietns instruments ar savdabīgu skanējumu. Pēc izskata, spēlēšanas veida un funkcijām tā atgādina mazu ģitāru, tomēr abiem ir būtiskas atšķirības stīgu daudzumā un izkārtojumā, kas, mācoties tos spēlēt, liek apgūt citus akordus un prasmes. Ukuleles spēles pulciņā mēs apgūstam ukuleles spēles pamatprasmes, lai kopīgi varētu apgūt dziesmas un muzicēt.
NODARBĪBU LAIKI
ĢITĀRSPĒLES PAMATI

PEDAGOGS: Una Tomiņa (+371 29435392)
Vecums: 7.-12.klase
Šajā interešu izglītības programmā praktiski iepazīstam ģitāras un apgūstam to spēlēšanas pamatus, lai tālāk jaunieši paši var attīstīt prasmes sev vēlāmā virzienā. Mācāmies grupā, caur dziesmu spēlēšanu, vispirms teorētiski apgūstot nepieciešamās pamatprasmes.
NODARBĪBU LAIKI
STEM UN TEHNOLOĢIJAS
LEGO DARBNĪCA

PEDAGOGS:
Solvita Ozoliņa (+371 26316319)
Vecums: 1.-3.klase
Iveta Kronberga (+371 29539123)
Vecums: 4.-5.kl.
Lego darbnīcas dalībnieks ir 1.-3. klases vai 4.-5.klases skolēns, kas jau no bērnudārza ir mirdzošām acīm aizrāvies ar tik ļoti tīkamo Lego brīnumainās pasaules izpēti. Lego nav finansiāli lēta nodarbe, tomēr dažam mājās jau ir milzīga kolekcija, kamēr cits ir priecīgs arī par dažiem komplektiem, visi šie bērni vienlīdzīgi satiekas Lego darbnīcā un realizē savu fantāzijas lidojumu būvējot individuālus projektus, modeļus pēc instrukcijām, kopprojektus un pasaku, multfilmu varoņus un ainas. Interesanti pavadot laiku tiek trenēta uzmanība, apgūtas tehnisku ierīču būves, mehānismu vadības, algoritmu nolasīšanas un sadarbības prasmes. Prasības dalībniekiem ir vienādas un tās saistītas ar pieklājību, uzmanību, pacietību un ieinteresētību uzdevumu izpildē, bet iespējas diferencētas katram individuāli pēc konkrētās dienas noguruma, noskaņojuma, spēju un izpratnes līmeņa. Reizēm Lego būve nodarbībās izvēršas par savu spēju, spēku izvērtēšanas nodarbi un cieši saistīta ar sevis pārvarēšanu, bet visam pāri ir jauki un saturīgi pavadīts laiks darbdienu pēcpusdienās.
NODARBĪBU LAIKI
Robotika (WeDo 2.0)

PEDAGOGS:
Kristīne Ķikute (+371 29184008)
Vecums: 1.-3.klase
Robotika ir viena no visstraujāk augošajām nozarēm. Roboti tiek konstruēti industriāliem mērķiem, sadzīves atvieglošanai, kā arī priekam un sacensībām. Nodarbības skolēniem dos iespēju veidoties par personībām, kas prot radoši un kritiski domāt, rast problēmu risinājumu individuāli un konkurences apstākļos, kā arī veidot algoritmus dažādos mācību priekšmetos un jomās.
NODARBĪBU LAIKI
Programmēšana ar PHOTON

PEDAGOGS:
Signe Vīksne (+371 29184008)
Vecums: 1.-3.klase
Photon ir pasaules līmeņa izglītības robots bērniem. Photon ir moderns mācību rīks gan izglītības iestādēm, gan arī lietošanai mājās, kas bērniem caur savu pieredzi un eksperimentiem ļauj iepazīt moderno tehnoloģiju pasauli. Photon robots palīdz bērniem apgūt mūsdienu laikmeta pamatiemaņas, attīsta radošo domāšanu un loģisko domāšanu, attīsta prasmes dažādos radošos veidos meklēt risinājumus problēmām, kā arī, protams, veicina programmēšanas iemaņu apguvi.
NODARBĪBU LAIKI
Eksperimentu klubs

PEDAGOGS:
Ieva Rakova (+371 28440448)
Vecums: 1. klase
Mērķis: Novērojot, izmērot, eksperimentējot, klasificējot un izskaidrojot, varēs gūt atbildes uz interesējošiem jautājumiem. Sākumskolas vecumposms, it īpaši pirmās klases, ir laiks, kad bērni grib pētīt un atklāt pasauli, eksperimentēt un domāt, kā lietas strādā. Kā arī 7-8 gadu vecumā ir svarīgi attīstīt roku sīko muskulatūru, kas sekmē ne tikai glītu rokrakstu, bet arī attīsta domāšanu.
NODARBĪBU LAIKI
Konstruēšana, būvēšana un tehniskā modelēšana

PEDAGOGS:
Nikolajs Rakovs (+371 27701177)
Vecums: 4.-6. klase
Audzēkņi apgūs konstruēšanas pamatus, realizēs savas idejas. Darbā tiek izmantots koks, papīrs, kartons, putuplasts, saimniecībā pieejami materiāli. Nodarbību laikā bērniem attīstās roku motorika, telpiskā un loģiskā domāšana, redzes atmiņa, uzmanība un precizitāte. Nodarbībās viņiem ir iespējas vērot, domāt, iztēloties, fantazēt, piedalīties sacensībās, konkursos un spēlēs, kas palīdz apzināt savas spējas.
NODARBĪBU LAIKI
Robotika (Makeblock, Spike, EV3)

PEDAGOGS:
Kristīne Ķikute (+371 29184008)
Vecums: 4.-6. klase
Robotika ir viena no visstraujāk augošajām nozarēm. Roboti tiek konstruēti industriāliem mērķiem, sadzīves atvieglošanai, kā arī priekam un sacensībām.
Nodarbības skolēniem dos iespēju veidoties par personībām, kas prot radoši un kritiski domāt, rast problēmu risinājumu individuāli un konkurences apstākļos, kā arī veidot algoritmus dažādos mācību priekšmetos un jomās.
NODARBĪBU LAIKI
Lego inženieri

PEDAGOGS:
Ivars Vīksna (+371 26405829)
Vecums: 4.-6. klase
LEGO konstruktori ir viena no efektīgākajām attīstošajām rotaļlietām, kas palīdz attīstīt ne tikai veiklību, bet attīsta arī telpisko domāšanu, lietu kārtību un radošumu.
Nodarbībās mēs apgūsim konstruēšanas pamatus; attīstīsim prasmi konstruēt mehāniskas ierīces; attīstīsim prasmi izvēlēties atbilstošu tehnoloģiju sava darba uzdevuma realizēšanai; gūsim iespēju apgūt un pilnveidot prasmes un iemaņas darbā ar robotikas konstruktora materiāliem.
NODARBĪBU LAIKI
Dronu skola

PEDAGOGS:
Ivars Vīksna (+371 26405829)
Vecums: 6.-12. klase
Multirotoru bezpilota lidaparātu, tautā sauktu par droniem, esamība apkārtējā vidē, sabiedriskos un privātos pasākumos, ikdienā, darbā, mājās un atpūtā pēdējo desmit gadu laikā ir strauji attīstījusies. Darbošanās ar droniem nav vien izklaides pasākums, bet saistīta ar tehniskās domāšanas attīstīšanu, kā arī ar fizikas un aerodinamikas pamatu apgūšanu, kā arī normatīvo aktu pārzināšanu, lai ikdienā dronus pilotētu droši un atbildīgi. Bērni un jaunieši apgūst prasmi lidot ar sporta droniem, kā arī gūst priekšstatu par dronu uzbūvi un sacensību norisi.
Programmas “Dronu skola“ mērķauditorija – ikviens bērns un jaunietis vecumā no 12 līdz 17 gadiem, kas vēlas attīstīt un pilnveidot sevi tehniskajā jaunradē, plāno iegādāties bezpilota lidaparātu, vai arī tāds jau ir un vēlas vienaudžu kompānijā organizēti nodarboties ar savu pilotēšanas prasmju un iemaņu pilnveidošanu, piedalīties Latvijas čempionāta sacensībās.
NODARBĪBU LAIKI
Robotika un tehniskā jaunrade
PEDAGOGS:
Ivars Vīksna (+371 26405829)
Vecums: 6.-12. klase
Lego Robotikas pulciņš ABJC ir ar lielu pieredzi un droši var apgalvot, ka bija viens no pirmajiem šādiem pulciņiem Latvijā. Dalībnieki, kuri šajā pulciņā iesaistās ar sirdi un dvēseli, šo pulciņu nepamet un katru mācību gadu atgriežas no jauna, viņi vēlas darboties arī papildus un ir gatavi Lego robotu būvei nodoties arī brīvlaikā un patiesībā labprāt to darītu arī vasarā.
Robotika ir strauji augoša industrijas nozare, tā kļūst par ikdienas sadzīves nepieciešamību. Robotika apvieno dažādus mācību priekšmetus- matemātiku, fiziku, datoriku. Robotikā dalībnieki iemācās problēmu risināšanu, komandas darbu un vienlaicīgi arī radoši un jautri pavada laiku. Robotikā skolā iegūtās zināšanas tiek izmantotas praktiski un iegūtās prasmes dalībniekiem noderēs nākotnes profesijā. ABJC Lego robotikas pulciņš šobrīd ir tehniski labi nodrošināts, mums ir 9 NXT2.0 robotu komplekti un iegādāti arī jaunākās paaudzes EV3 roboti, ir iespēja būvēt arī dažus sarežģītus Lego Technic modeļus. Lego robotikas pulciņš jau 3 gadus ir vispasaules FIRST LEGO LEAGUE čempionāta dalībnieki, World class sezonā iegūts arī Latvijas čempionu tituls pirmajā oficiālajā Latvijas FLL čempionātā, kas ir katra pulciņa dalībnieka un komandas kopējais augstākais sasniegums.
Ja esi ieinteresēts darboties tehniskajā jaunradē, neatlaidīgi meklēt un atrast, iesaistīties pozitīvas konkurences uzlādētā komandas darbā un atklāt arī individuālus tehniskos un programmrisinājumus – mēs tevi gaidām, jo Lego robotikas pulciņš vērsts uz patstāvīgas, radošas, intelektuāli bagātas skolēna personības veidošanos un attīstību.
NODARBĪBU LAIKI
Jauno ķīmiķu klubs

PEDAGOGS:
Inese Ločmele (+371 26440998)
Vecums: 9.-12. klase
Ķīmija ir ļoti sena, pārsteidzoša, interesanta un tik nozīmīga gan dzīvajai, gan nedzīvajai dabai, un katram cilvēkam. No vienas puses ķīmijai ir konkrēta zinātne un nodarbojas ar neskaitāmām noderīgām un arī kaitīgām vielām, kas ir nepieciešamas gan celtniekiem, gan lauksaimniekiem, gan elektronikas inženieriem. No otras puses ķīmija ir abstrakta zinātne un nodarbojas ar mazām daļiņām, kuras nevar redzēt nevienā mikroskopā un, pirmajā acu uzmetienā, ar nesaprotamiem likumiem.
Ķīmija bez eksperimentiem ir tikai abstrakcija, tāpēc nodarbībās mēs daudz eksperimentēsim.
NODARBĪBU LAIKI
TEĀTRIS UN SKATUVES RUNA
Teātris “SnulliS”

PEDAGOGS:
Daiga Bētere (+371 29101657)
Vecums: 2.-12. klase
Ja Tu gribi:
– iepazīt skatuves noslēpumus
– pārvarēt kautrīgumu un mulsumu,
– strādāt draudzīgā komandā,
– iejusties dažādos tēlos,
– iemācīties izspēlēt dzejoļus,
– ieskatīties pantomīmas pamatos un daudzas citas interesantas lietas, tad Tava īstā vieta ir ABJC teātris “SnulliS”.
NODARBĪBU LAIKI
Improvizācijas teātra studija “Profitroļi”

PEDAGOGS:
Ieva Rakova (+371 28440448)
Vecums: 2.-3. klase
Agita Līdumniece (+371 26375846)
Vecums: 7.-9. klase
Ko mēs darīsim?
Improvizācijas teātra nodarbībās mācīsimies izspēlēt dažādas ainiņas bez iepriekš sagatavota scenārija, strādāt komandā, iegūt skatuvisko drosmi un izpaust savu radošumu, iejūtoties dažādos tēlos, spēlējot spēles un kopīgi veidojot improvizētus stāstus. Apgūsim improvizācijas pamatnoteikumus, kuri darbojas ne tikai uz skatuves, bet arī dzīvē. Jautri pavadīsim laiku, iemācoties ko jaunu par sevi un citiem. Rīkosim Teātra Sporta turnīrus.
Kas ir improvizācija?
Improvizācija ir darbība, piemēram, runa, deja vai kustība bez iepriekšējas sagatavošanās. Improvizācijas teātrī aktieri pirms izrādes nav sagatavojuši priekšnesumus. Izrāde rodas uz skatuves. Dodoties uz improvizācijas teātra izrādēm, skatītāji nezina, ko sagaidīs, arī paši aktieri nezina, kāds būs izrādes gala rezultāts.
NODARBĪBU LAIKI
CITAS PROGRAMMAS
Mazpulks “PaGalms” un Strautiņu mazpulks

PEDAGOGS:
Sandra Buliņa (+371 28678406)
Vecums: 1.-12. klase
Mazpulki ir Starptautiska (4H klubs) bērnu un jauniešu izglītības organizācija, kuras ideja ir mācoties darīt un darot mācīties. Mazpulcēni aktīvi iesaistās dažādās novada un valsts organizētajās aktivitātēs (labdarības pasākumi, ziedu paklāju veidošana, sporta spēles, projektu forumi, tirdziņi, nometnes, dažādas radošās darbnīcas, Svinīgā solījuma svētki u.c). Vasaras periodā katrs mazpulcēns izstrādā savu individuālo projektu, par sev vispiemērotāko un mīļāko tēmu. Rudenī to prezentē un dalās pieredzē rudens forumos . Ziemas periodā mazpulcēni vairāk darbojas radoši, mācoties veidot dažādus telpu dekorus, mācās pagatavot vienkāršus ēdienus, tuvāk iepazīt latvisko dzīves ziņu, latviskās spēka zīmes. Kopīgi svinēt dažādus svētkus.
NODARBĪBU LAIKI
Stilīgās meitenes ABC

PEDAGOGS:
Rūta Blūma (+371 27639132)
Vecums: 3.-6. klase
Tas ir tik skaisti – ļaut skaistumam iemājot mūsu ikdienā, sirdī un mums apkārt. Šajā pulciņā iepazīsim skaistuma pasauli, veidosim kopēju tēlu ne tikai ārējā izskatā, bet arī telpā.
NODARBĪBU LAIKI
Šahs un dambrete

PEDAGOGS:
Dzintars Strodāns (+371 27056165)
Vecums: 1.-12. klase
Šahs palīdz apgūt stratēģijas iemaņas sev un apkārtējo dzīvē. Tik trenēta loģiskā un praktiskā domāšana, mākslas un matemātikas ievirzes. Rada darbošanās nepieciešamību un mērķtiecību.
Dambrete tiek uzskatīta par šaha māti. Simtlauciņu dambretes sarežģījumi un skaistums nav mazāki par šaha spēles risinājumu grūtībām.
Pēc dažu gadu Lego spēlēm bērnībā Magnuss Kārlsens apguvis šaha spēli tā, ka 23 gados kļuvis par tagadējo pasaules čempionu šahā. Un atkārtoti aizstāvējis. Tātad Lego, dambrete un sports arī atbalstāmi.
Alūksnē ir lieliskas iespējas bērniem un jauniešiem apgūt šahu un dambreti kā sporta spēles. Šīs galda spēles veicinās izpratni par cilvēka veselību un fizkultūras nodarbību vajadzību un nozīmi ikdienā un sportā. Apgūstot šaha vēsturi, tiks iepazīti iepriekšējo meistaru panākumi šahā un dzīvē.
Programmas mērķis: piesaistīt skolēnus šaha un dambretes spēļu pamatiem, praktiskai spēlēšanai individuāli un sacensībās.
Programmas uzdevumi: šaha un dambretes vēstures iepazīšana, tehnikas, taktikas un stratēģijas pamatu apgūšana ar nostiprināšanu praktiskajās spēlēs, psiholoģiskās sagatavotības nostiprināšana, uzlabos zināšanu apgūšanu skolā, dzīvē un sportā.
Uzlabosies jauno spēlētāju iesaistīšana FK Alūksnes pieaugušo komandās un tam nepieciešamo fizisko īpašību attīstīšanu.
Velo prieks

PEDAGOGS:
Tija Āboliņa (+371 29146288)
Vecums: 3.-6. klase
Mērķis veicināt 7.-8. klašu skolēnos izpratni par drošības pasākumiem ceļu satiksmē un rosināt viņus augt par atbildīgām personībām, kas spēj identificēt apdraudējumus un riskus dažādās dzīves situācijās, tai skaitā ceļu satiksmē, mudināt izprast savus pienākumus, identificē drošas rīcības soļus, precīzi formulēt un kritiski analizēt kompleksas problēmas, kas saistītas ar drošību;
Nodarbībās būs mācības ar sacensību elementiem, ceļu satiksmes noteikumu apgūšana, praktiskā braukšana.
“Pinterest” idejas

PEDAGOGS:
Ieva Rakova (+371 28440448)
Vecums: 4.-6. klase
Ideju vietnē “PINTEREST” rodams ļoti daudz dažādu rokdarbu, eksperimentu, spēļu, mākslas darbu, ēdienu radīšanas piemēru. Kāpēc gan nepamēģināt pašam?
Nodarbībās mēs apgūsim prasmi strādāt ar dažādiem materiāliem un to apstrādes instrumentiem; attīstīsim dizaina domāšanu; mācīsimies pamatot izstrādājuma izgatavošanas nepieciešamību.
Projektu un iniciatīvu darbnīca “10 kW radošo citronu”

PEDAGOGS:
Kristīne Ķikute (+371 29184008)
Vecums: 8.-12. klase
“Projekts nav sapnis… bet
sapnis, kas piepildās, var būt projekts”
Jauniešiem, kurus interesē ne tikai sabiedrībā notiekošās norises, bet arī iespēja līdzdarboties un tās ietekmēt, ir iespēja neformālā gaisotnē kopīgi mācīties veidot projektus. Šāda programma apvieno dažādus jauniešus, kuriem ir kopīgi uzskati, vēlme dalīties pieredzē, apmainīties ar labām idejām, kā arī sagatavot risinājumu kādai kopīgai problēmai.
Darbojoties komandā, jauniešiem ir iespēja īstenot projektu, kura ietvaros viņi vēlas kaut ko izmainīt, kā arī iespēja iesaistīties pašiem savas nākotnes veidošanā. Projekti dod iespēju dažādu jomu pārstāvjiem realizēt savas idejas, piesaistot papildus finansējumu.
Interešu izglītības programma „Projektu un iniciatīvu darbnīca” turpinās dot iespēju Alūksnes novada jauniešiem iepazīt šo aktuālo tēmu gan teorētiski, gan praktiskā darbībā- sagatavojot un realizējot projektus par tēmām, kas aktuālas jauniešiem.
Jauniešu iniciatīva ir iespēja jauniešiem pašiem izstrādāt un īstenot projektu, pasākumu vai citu aktivitāti vietējā līmenī – ABJC, pilsētā, novadā – reģionālā vai nacionālā līmenī, sniedzot ieguldījumu sabiedrības attīstībā. Jauniešu iniciatīvu realizēšanā tiek pielietoti netradicionāli, radoši interesējošo jautājumu un problēmu risinājumi.
Jauniešu iniciatīvas un projekti ir iespēja pierādīt sev un citiem, ka jaunieši spēj uzņemties atbildību, atrast veiksmīgus risinājumus problēmām, kas viņus satrauc, sadarboties ar vienaudžiem, skolotājiem, pašvaldību un uzņēmējiem. Īstenojot jauniešu iniciatīvas un projektus, viņi iegūs dažādas prasmes un iemaņas, kuras būs noderīgas gan mācoties skolā, gan arī uzsākot darba gaitas.
Augsim stipri tēvzemei!
PEDAGOGS:
Inese Marķitāne (+371 28616507)
Vecums: 7.-12. klase
“Augsim stipri Tēvzemei!” ir vieta, kur bērns iemācās drosmi, rūpes par sevi, disciplīnu, apgūst socializēšanās prasmes, iegūst draugus, kļūst fiziski spēcīgāks un ne tikai. Katrā vecumposmā ir savi ieguvumi, kas nav saistāmi tikai ar fizisko labsajūtu, bet arī ieliek pamatus dzīvē noderīgām prasmēm un vērtībām. Rūda raksturu!
Nodarbību apmeklēšana paplašina bērna redzesloku, attīsta prasmes un iemaņas. Bērns apgūst komunikācijas prasmes, mācās pielāgoties noteiktam ikdienas ritmam un organizēt laiku.
Vēlies savu brīvo laiku pavadīt sevis pilnveidošanā, kā arī iepazīties ar jauniem draugiem, nāc!
Gribu būt mobils

PEDAGOGS:
Tija Āboliņa (+371 29146288)
Vecums: 6.-8. klase
Pulciņš ,,Gribu būt mobils“ darbojas ar mērķi motivēt 6.-8.klases skolēnus apgūt un nostiprināt nepieciešamās ceļu satiksmes noteikumu un satiksmes drošības zināšanas. Sagatavoties drošai, pārliecinātai un cieņpilnai dalībai ceļu satiksmē.
Mācīsimies darboties kā komanda, ne tikai pildot dažādus teorētiskus uzdevumus, bet arī radoši izpaudīsimies , domājot par to, kā uzlabot satiksmes drošību mūsu Alūksnes pilsētā.
Radoši un koši

PEDAGOGS:
Sanita Čibala (+371 26435020)
Vecums: 1.-4. klase
Nesen izlasīju kādas mākslas skolotājas teikto, un es viņai piekrītu, ka piedzimstot gandrīz visi cilvēki ir radoši, ka zīmēšana, ķeburu vilkšana ir viena no nodarbēm, kas patīk gandrīz katram bērnam, jo ir iespēja izpaust savu domu, savu radošumu. Bet ir tā, ka kādam bērnam šī īpašība būs izteiktāka, citam ne tik. Ja kaut kas ir uzzīmēts greizi (pēc pieaugušo domām), tad nevajag uzskatīt, ka bērnam nav dotību, – pareizi zīmēt var iemācīties, taču svarīgi ir neizskaust vēlmi radoši izpausties.
Pulciņā “Radoši un koši” mēģināsim radoši izpausties, apgūstot jaunas tehnikas, zīmējot, gleznojot, strādājot pie kāda liela projekta, kura rezultāts būs redzams mācību gada beigās, gatavosimies XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem, darinot darbus vizuālajā, vizuāli plastiskajā mākslā, piedalīsimies konkursos, atklāsim jaunas tehnikas, eksperimentēsim, darbosimies radoši un koši.
Bērnu rokdarbu studija

PEDAGOGS:
Sandra Ābeltiņa (+371 26378738)
Vecums: 5. klase
Mūsu tautas daudzveidīgās amata prasmes ir bagātīgs mantojums, kas gadsimtiem ilgi pārmantots no paaudzes paaudzē. Tas ir darba tikums un meistarība, kas apvieno praktisko un skaisto, radot īpašu skaistuma izjūtu.
Bērnu rokdarbu studijā dalībnieki apgūst senās amatu prasmes, pievienojot tām mūsdienīgu pieskārienu. Piemēram, tradicionālā aušana tiek papildināta ar neparastiem materiāliem, kas izaicina iztēli, bet adīšana tiek modernizēta, izmantojot adāmmašīnas, padarot procesu ātrāku un interesantāku. Arī klasiskās etnogrāfiskās rotaslietas iegūst jaunas, oriģinālas nianses.
Visskaistākie brīži studijā ir pēcpusdienas, kad visi kopā sanākam, lai radoši strādātu, mācītos un vienkārši baudītu prieku, ko sniedz rokdarbu radīšanas process.
ORĶESTRIS
Pūtēju orķestris

PEDAGOGS:
Sandors un Ilze Līviņi (+371 29275267 un +371 29431876)
Vecums: 2.-12. klase
Kopš 1953. gada vienīgais orķestris Alūksnes novadā. Viens no 6 A grupas (augstākās grūtības pakāpes) skolēnu pūtēju orķestriem Latvijā.
Mūsu mērķis – turpināt pūtēju orķestra attīstību Alūksnes novadā.
Nodarbībās mēs apmācīsim kolektīvā muzicēšanā jaunos mūziķus un dejotājus.
Piedalīsimies VISC rīkotajās skatēs, konkursos, koncertos; 2025. gada Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku sagatavošanas pasākumos.
JAUNIEŠU INICIATĪVAS
Jauniešu grupa “Oluksnieši”

PEDAGOGS:
Nikolajs Rakovs, Anastasija Asilgarajeva (+371 22184915 un +371 27701177)
Vecums: 13-30 gadi
Katra ideja ir vērtība! Nāc un kopā to īstenosim!
Jauno producentu apvienība

PEDAGOGS:
Ainārs Cekuls (+371 29388293)
Vecums: 9.-12. klase
Jauno producentu apvienība ir jauniešu kopums, kas mācās darot, kā plānot un organizēt pasākumus. Iknedēļas tikšanās laikā jaunieši ne tikai plāno pasākumus bērniem un vienaudžiem, bet arī apgūst dažādas jaunas prasmes un mācās strādāt komandā, veicot dažādas komandas veidošanas aktivitātes un spēles. Šajā apvienībā neiztikt arī bez daudziem smieklu un prieka brīžiem.
“Tīri impro vibes”

PEDAGOGS:
Nikolajs Rakovs (+371 27701177)
Vecums: 10.-12. klase
Ko mēs darīsim?
Improvizācijas teātra nodarbībās mācīsimies izspēlēt dažādas ainiņas bez iepriekš sagatavota scenārija, strādāt komandā, iegūt skatuvisko drosmi un izpaust savu radošumu, iejūtoties dažādos tēlos, spēlējot spēles un kopīgi veidojot improvizētus stāstus. Apgūsim improvizācijas pamatnoteikumus, kuri darbojas ne tikai uz skatuves, bet arī dzīvē. Jautri pavadīsim laiku, iemācoties ko jaunu par sevi un citiem. Rīkosim Teātra Sporta turnīrus.
Kas ir improvizācija?
Improvizācija ir darbība, piemēram, runa, deja vai kustība bez iepriekšējas sagatavošanās. Improvizācijas teātrī aktieri pirms izrādes nav sagatavojuši priekšnesumus. Izrāde rodas uz skatuves. Dodoties uz improvizācijas teātra izrādēm, skatītāji nezina, ko sagaidīs, arī paši aktieri nezina, kāds būs izrādes gala rezultāts.